woensdag 4 januari 2012

E-mail of Saab in the Netherlands

Today I`ve got an e-mail of Kees van den Berg from Saab in the Netherlands. He writes (in short) that Saab parts `ll be available for the future but that the delivery of new cars is uncertain for the moment.

Beste Saab-rijder en Saab-liefhebber,

U heeft ongetwijfeld gelezen over het faillissement van Saab, dat op 19 december jl. is uitgesproken. In dit faillissement zijn drie belangrijke divisies van Saab betrokken, Saab Automobile, Saab Tools en Saab Powertrain.

De vierde divisie, Saab Parts, is buiten het faillissement gebleven en zal dus doorgaan met het leveren van Saab-onderdelen voor onderhoud en reparatie. U kunt als Saab-rijder uw auto dus zoals u gewend bent, laten onderhouden en repareren bij het officiële netwerk van de 38 Nederlandse Saab-dealers en Erkende Reparateurs.

In Nederland werd Saab tot op heden ingevoerd door Beherman Nederland, een privéonderneming, die evenmin is betrokken bij het faillissement van Saab Automobile. Beherman zal uiteraard niet meer in staat zijn de levering te garanderen van nieuwe Saab-personenauto’s, maar gaat wel verder met het leveren van onderdelen.

In dit stadium zijn nog niet alle gevolgen van het faillissement bekend. Beherman is daardoor op dit ogenblik niet in staat antwoord te geven op alle vragen die u mogelijk heeft. Wij zullen u zo veel mogelijk via uw dealer of erkend reparateur informeren, tevens zullen wij social media (Facebook en @Saab_Nederland op Twitter) en de website Saab.NL inzetten om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rond Saab.

Wij betreuren uiteraard het mogelijke ongemak, dat de ontstane situatie met zich meebrengt, maar wij zullen er alles aan doen om de After Sales zo efficiënt mogelijk voort te zetten.

Met vriendelijke groeten,

Saab Nederland


Kees van den Berg
Managing Director



Above a picture of my own "Saab museum" at home. My 95 is from 1975 and still keeps on going. If parts for a Saab of this age are still available no one has to worry (in my opinion) for more recent Saabs.

Finally, has everyone signed in now as a member of the "Saab Museum club?"